Populaire onderwerpen
Het vinden van een interessant product tegen een goede prijs is vaak een uitdaging. Zeker als we uit duizenden aanbiedingen kunnen kiezen. Om deze taak te vergemakkelijken, hebben we een geavanceerde zoekopdracht gemaakt.
Na het invoeren van Merkandi staat er een zoekmachine bovenaan de pagina. Het wordt gebruikt om op onze website naar goederen en groothandels te zoeken. Voer gewoon de zoekterm in en klik op het pictogram "vergrootglas" of bevestig door op ENTER te drukken. Na deze stap wordt het resultaat van onze zoekopdracht weergegeven op de subpagina van de geavanceerde zoekmachine, waarin het mogelijk is om deze te verfijnen volgens verschillende criteria.
Geavanceerd zoeken biedt u de volgende opties:
- zoeken in het land waar de goederen zich bevinden;
- zoeken op bedrijfstak (categorie);
- zoeken op productgroep (meer informatie over productgroepen is te vinden op https://merkandi.pl/info/co-to-jest-retour/9);
- zoeken op zinsdeel, waarbij gebruik wordt gemaakt van de titel, beschrijving en trefwoorden die in het aanbod zijn opgenomen;
Onthoud dat hoe meer parameters u opgeeft, hoe nauwkeuriger het zoekresultaat zal zijn. Nauwkeuriger betekent hier precisie en het gaat hand in hand met een verminderd aantal aanbiedingen om weer te geven. Gebruik daarom vakkundig en zorgvuldig de geavanceerde zoekmachine.
Bijvoorbeeld:
We willen op zoek naar een Red Bull energiedrank.
Door "Red Bull" in te voeren, ontvangen we alle aanbiedingen die deze zin bevatten (in de titel, inhoud en / of trefwoorden).
Als we echter de lijst met interessante aanbiedingen willen beperken tot een specifiek land, bijvoorbeeld Polen, zullen we dit land moeten selecteren in het menu met geavanceerde zoekinstellingen aan de zijkant (links).
Geavanceerd zoeken is een belangrijk onderdeel van Merkandi, waarmee u aanbiedingen op een nauwkeurige en gemakkelijke manier kunt vinden. Om het vinden van de meest interessante aanbiedingen verder te vergemakkelijken, nodigen wij u uit om vertrouwd te raken met de functionaliteiten van het toevoegen van groothandels aan uw favorieten en het bekijken van aanbiedingen.
De speciale zone is een plaats gereserveerd voor de meest actieve gebruikers die meer verwachten en op zoek zijn naar de beste aanbiedingen. Gebruikers zullen hier speciaal geselecteerde aanbiedingen vinden die niet beschikbaar kunnen worden gemaakt voor het publiek om redenen als:
- overeenkomst met de producent, die de publicatie van aanbiedingen in een openbare vorm verbiedt;
- de goederen hebben verkoopbeperkingen in bepaalde landen;
- de prijs van de goederen kan niet openbaar worden gemaakt;
- het product is van een merk voorzien, maar de verdere distributie ervan is onderhevig aan beperkingen.
De bovenstaande beperkingen worden meestal opgelegd door de merken zelf, producenten of distributeurs en zijn niet onderhandelbaar. Producten die onder deze beperkingen vallen, kunnen daarom niet op openbare verkoopkanalen worden aangeboden. In Merkandi kennen we deze specificiteit van de groothandelsmarkt en daarom hebben we besloten om aan de behoeften van gebruikers te voldoen door een gesloten speciale zone te creëren.
Kopers die geïnteresseerd zijn in dit soort aanbiedingen kunnen via het paneel van de gebruiker toegang tot de speciale zone kopen. Na het aanschaffen van toegang kan de gebruiker speciale aanbiedingen van de hoofdpagina en in individuele categorieën bekijken. Toegang tot de speciale zone is geldig gedurende 12 maanden vanaf de datum van aankoop en is nauw verwant aan de geldigheid van de rekening.
De verkoper, die merchandise dat één van deze voorwaarden voldoet, kunnen hun aanbiedingen in een speciale ruimte te publiceren door het vakje hebben "aanbod is alleen zichtbaar voor een selecte groep gebruikers met toegang tot een speciale zone", in de vorm van publicatie van het aanbod. Na publicatie van een dergelijke aanbieding is deze alleen zichtbaar voor gebruikers die toegang hebben verkregen tot de speciale zone. Gebruikers die geen toegang tot een speciale ruimte hebben, kan het hun aanbod te publiceren.
Special Zone is een innovatieve functionaliteit Merkandi platform voor zowel kopers als verkopers. Kopers hebben toegang tot unieke aanbiedingen, niet gepubliceerd op andere websites, maar de verkopers hebben de mogelijkheid om goederen te presenteren die vallen onder verkoop- en distributierestricties en contact met kopers die op zoek zijn naar dergelijke producten.
Speciale Zone biedt dus de perfecte aanvulling op de basis voor goederen die, vanwege de beperkingen van de verkoop, niet kan worden aangetoond in de openbare pagina's van de groothandel.
Reacties op het platform worden uitgegeven door kopers voor verkopers. Afhankelijk van hun type en aantal kunnen ze vertrouwen in uw bedrijf genereren en de verkoop verhogen of uw potentiële klanten afschrikken. Hoe werkt het opmerkingensysteem van Merkandi? Hieronder vindt u praktische tips.
Hoe werken opmerkingen over Merkandi?
Elke koper heeft het recht om een opmerking te maken over een voltooide transactie, mits er niet meer dan 2 maanden zijn verstreken sinds de datum van de factuur van de verkoper. De opmerking kan van drie soorten zijn: positief, neutraal of negatief. In het geval van een negatieve - gaat het naar ons team. Als het correct is geformuleerd, wordt het overgebracht naar de wachtrij van lopende publicaties en wordt er een systeemmelding naar de verkoper gestuurd. Vanaf dat moment krijgt elke groothandel 7 dagen de tijd om de zaak met de koper te verduidelijken of ons te melden dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. Als de koper het gedurende deze tijd wil verwijderen of als we geen bewijs van de transactie kunnen verkrijgen na het melden van de afwezigheid door de groothandel, verwijderen we deze en informeren we beide partijen. Anders wordt het na 7 dagen gepubliceerd en ontvangt de groothandel een melding.
Het tweede element van het reactiesysteem is de verkopersbeoordeling in 4 categorieën:
- overeenstemming van het artikel met de beschrijving
- contact met de verkoper
- levertijd
- verzendkosten
Elk van deze categorieën kan worden beoordeeld van 1 tot 5 sterren. Vervolgens wordt de gemiddelde mening van alle commentatoren gemiddeld en weergegeven in het profiel van de verkoper.
Kan ik een negatieve reactie uit mijn profiel verwijderen?
Elke opmerking kan worden verwijderd als de koper ons meldt dat het geschil is opgelost en een oplossing met de groothandel heeft gevonden. In gerechtvaardigde gevallen verwijderen we opmerkingen wanneer blijkt dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. In andere gevallen bemiddelen wij niet in geschillen over opmerkingen. Elke koper heeft de mogelijkheid om een negatieve opmerking achter te laten en de groothandel, met de aangegeven uitzonderingen, heeft niet het recht om verwijdering te vragen.
Zorgen voor reputatie en het vermijden van negatieve opmerkingen
Negatieve opmerkingen hebben ongetwijfeld een negatieve invloed op de verkoop en het vertrouwen van de klant. Daarom raden we elke groothandel aan om vanaf de eerste dag positieve opmerkingen te krijgen. Er zijn verschillende redenen voor dit advies:
- positieve opmerkingen vergroten de geloofwaardigheid van de verkoper
- als u negatieve opmerkingen ontvangt, verminderen positieve opmerkingen de sterkte en kunt u de reputatie op een hoog niveau handhaven
- een groot aantal positieve reacties genereert meer omzet.
Hoe kopers aanmoedigen om reacties achter te laten?
Niemand hoeft aangemoedigd te worden om negatieve opmerkingen te publiceren, terwijl kopers in het geval van positieve ervaringen niet zo bereid zijn hun mening te delen. Daarom bevelen wij verschillende methoden aan voor het verkrijgen van positieve meningen die bekend en gecontroleerd zijn door onze groothandelaren:
- bestellingskorting of volgende bestelling
- freebies toegevoegd aan de bestelling als onderdeel van het publiceren van reacties
- het aanbieden van goederen van betere kwaliteit als compensatie voor het advies
Wat te doen als een koper een oneerlijke opmerking heeft geplaatst?
Als om welke reden dan ook de opmerking oneerlijk en onwaar is, heeft elke verkoper de mogelijkheid om deze te beantwoorden. In een dergelijke situatie zal ook een antwoord verschijnen onder de profielcommentaar, waardoor potentiële kopers de mening van beide partijen over de transactie weten en de mogelijkheid krijgen om zich te verdedigen tegen oneerlijke kopers.
Er is nog een belangrijk ding dat het vermelden waard is. Merkandi is een platform in veel verschillende landen en in vele talen. Als u een opmerking ontvangt, ongeacht de taal van de publicatie, vertalen onze specialisten deze in alle andere beschikbare talen. Op deze manier ontvangt de groothandel positieve opmerkingen in elke beschikbare, en krijgt positieve feedback in één versie. Natuurlijk geldt dezelfde situatie ook voor negatieve en neutrale opmerkingen.
We raden iedereen aan om het reactiesysteem te gebruiken om groothandelaren te belonen voor professioneel uitgevoerde transacties en om anderen te waarschuwen voor oneerlijke aannemers. Zowel opmerkingen als verkoopevaluaties in het geval van een klantdeal leveren altijd positieve resultaten op voor beide partijen bij de transactie.
Ik ben bedrogen, kan ik iets anders doen dan een negatieve reactie plaatsen?
Dankzij het feit dat we onze verkopers verifiëren, de authenticiteit van de goederen controleren en gebruikers in staat stellen opmerkingen te plaatsen, vergroten we de beveiliging van transacties op ons platform aanzienlijk. Er zijn echter situaties waarin verkopers om verschillende redenen de contractvoorwaarden niet naleven. In dit geval is de eerste stap die de koper moet nemen, de publicatie van een negatieve opmerking in het profiel van de verkoper - dit is meestal voldoende om de transactie succesvol te voltooien.
Als de opmerking niet het verwachte resultaat opleverde, moet de koper de kwestie melden bij het plaatselijke politiebureau. Het is de moeite waard om een set documenten te hebben die alle fasen van de transactie bevestigt. Meer informatie over dit onderwerp vindt u in onze gids over goede praktijken bij het maken van transacties.
Omdat we niet bemiddelen in transacties tussen gebruikers, kunnen alle acties van onze kant om het geschil op te lossen pas worden ondernomen na bevestiging van het indienen van een melding bij de politie, die moet worden gevraagd bij het leveren van bewijs.
De wereld streeft naar meer en meer digitalisering. Naarmate het vordert, verschijnen er steeds meer bedreigingen. Een van de meest voorkomende bedreigingen is Phishing.
Wat is phishing?
Het is een poging om gegevens te phishing door zich voor te doen als een persoon, bedrijf of instelling. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe oplichting werkt:
- Phishing-inloggegevens via een nepwebsite - criminelen maken een identieke kopie van de website, maar op een ander internetadres. Vervolgens sturen ze mailing die zich voordoet als geïnteresseerde klanten of het bedrijf zelf met een verzoek om in te loggen / een specifieke aanbieding te bekijken. Wees in dergelijke gevallen waakzaam. De eenvoudigste manier om dit te voorkomen, is door tijdens het inloggen naar de adresbalk te kijken. Als het anders is dan merkandi.pl of een ander van de merkandi-domeinen, moet u zich niet aanmelden, de website van Merkandi bezoeken en een dergelijke situatie onmiddellijk melden aan de klantenservice. Het is ook vermeldenswaard dat criminelen vaak verschillende soorten trucs gebruiken om het domein vergelijkbaar te maken met het oorspronkelijke. Voorbeelden: Merkondi.pl of merkandi.pl.domainname.com. In het eerste geval zien we een typefout in de naam, die gemakkelijk over het hoofd wordt gezien, terwijl in het tweede geval een subdomein dat identiek is aan het domein, echter niet het Merkandi-domein is.
- Phishing per e-mail - criminelen verzenden e-mail vanuit een bedrijfsachtig domein, vragen om een inlogwachtwoord, verzenden documenten, enz. Tegelijkertijd zorgen ze voor de details - door berichtsjablonen te verzenden die de website en voetteksten van medewerkers van de klantenservice daadwerkelijk gebruiken. Voordat u reageert op een e-mail waarin om gevoelige gegevens wordt gevraagd, moet u altijd controleren wie de afzender is - al onze agenten gebruiken alleen adressen in het merkandi-domein - name@merkandi.domain.
Dit zijn slechts twee voorbeelden van de meest populaire aanvallen. Er zijn er zeker meer en elk van hen kan zijn eigen variëteiten hebben, die alleen afhankelijk zijn van de creativiteit en sluwheid van criminelen.
Vanwege evoluerende bedreigingen hebben we besloten een proactieve oplossing te gebruiken in de vorm van verplichte tweefactor-accountaanmelding. Wanneer u probeert in te loggen, wordt u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd om een activeringscode die naar uw e-mailadres wordt verzonden. Op deze manier kan de crimineel niet inloggen op uw account, zelfs als u uw inloggegevens verliest.
Heb ik het nodig? Er staat niets interessants op mijn account op Merkandi
Veel mensen denken ten onrechte dat criminelen niet geïnteresseerd zullen zijn in hun account. Dit is niet waar om twee redenen:
- Als u een verkoper bent, kan uw account gevoelige gegevens bevatten, zoals klant- en transactiegegevens. Deze gegevens kunnen door de crimineel worden gebruikt om een nieuwe aanval of chantage op te stellen. Er zij aan herinnerd dat de toepasselijke bepalingen van de AVG ook opleggen aan elke ondernemer die dit soort gegevens op de best mogelijke manier beveiligt.
- Uw account kan worden gebruikt om aanvallen op andere mensen te coördineren. De crimineel uit uw account kan namens u informatie en berichten naar uw klanten sturen. Op deze manier kan hij bijvoorbeeld aanbiedingen publiceren en vervolgens geïnteresseerde partijen vragen om de bestelling te betalen op de door hem opgegeven rekening. Hoewel u mensen niet op deze manier bedriegt, verliest het het imago van uw bedrijf en kan het problemen met de wet veroorzaken, want totdat de zaak is opgehelderd, bent u de persoon die geld van klanten heeft afgeperst.
Gegevens zijn van mij gestolen, wat te doen?
Meld de zaak onmiddellijk bij de klantenservice van Merkandi, wijzig het accountwachtwoord in Merkandi en zorg ervoor dat niemand uw e-mailadres heeft gewijzigd in de accountinstellingen. Als u het wachtwoord gebruikt om in te loggen op Merkandi, ook op andere plaatsen - wijzig het ook op andere plaatsen.
Belangrijke opmerking
Twee-factor login is geen extra beveiligingslaag, die de beveiliging verhoogt, maar geen 100% beveiliging garandeert. Het maakt het hacken van uw account met gestolen gegevens veel moeilijker, terwijl er phishing-methoden zijn waarbij de bevestigingscode ook wordt opgelicht, dus u moet nog steeds de sites waar u zich aanmeldt controleren op mogelijke phishing-zwendel.
Het Merkandi-team werkt voortdurend aan de beveiliging van gegevens en gebruikersaccounts door nieuwe functionaliteiten te introduceren.
Het bieden van het hoogste niveau van klantenservice is een zeer goede handelspraktijk, vooral voor verkopers. Een van de meest voorkomende fouten in de groothandel is het negeren van de reacties op berichten van kopers / verkopers.
Merkandi is een internationaal platform waarop we veel nadruk leggen op goed contact en zakelijke relaties tussen gebruikers. Om een hoog serviceniveau te garanderen, geven we om indicatoren en statistieken van de reactie op berichten. Daarom kunt u meldingen van ons ontvangen als uw paneel onbeantwoorde berichten bevat.
Waarom doen we dit?
- Om u te informeren over ongelezen berichten - soms gebeurt het dat de berichten naar uw spam-inbox gaan of dat ze over het hoofd worden gezien. Wij zorgen ervoor dat er geen bericht aan u ontsnapt.
- Om u te informeren over goede bedrijfspraktijken - veel mensen weten niet dat het niet reageren op berichten een negatieve invloed op hun bedrijf kan hebben. We proberen uit te leggen waarom het beantwoorden van berichten zo belangrijk is.
- Om uw omzet te verhogen - als u vandaag niet antwoordt, is de gebruiker mogelijk niet binnen een week geïnteresseerd in uw aanbieding. U moet iedereen van dienst zijn om de verkoop te maximaliseren.
Waarom is dit belangrijk?
Stel je voor dat je een winkel runt. Een klant komt erin en stelt een vraag. In hoeveel gevallen bent u een situatie tegengekomen waarin de verkoper doet alsof hij de klant niet ziet? We zijn nog nooit zo'n situatie tegengekomen, dus waarom zou het anders zijn in e-commerce?
Zoals we eerder vermeldden, als de klant vandaag geen antwoord ontvangt, kan hij of zij de volgende keer helemaal geen contact met u opnemen. Daarom is het beter om 'Ik ben niet geïnteresseerd', 'Nee, dank u', enz. Te schrijven, dan niets terug te schrijven. Dergelijke korte informatie kost u een paar seconden, maar het zal de klant niet zoveel ontmoedigen als geen antwoord.
Kunnen we een antwoord nodig hebben?
Dat kan niet, omdat ons doel is gebruikers bewust te maken en de respons te verhogen. We kunnen u niet dwingen om te antwoorden, maar we zullen altijd contact met u opnemen voor onbeantwoorde berichten. Als we geen antwoord van u ontvangen, zullen we u vragen contact met ons op te nemen. Als we binnen twee weken geen reactie van u ontvangen, behouden we ons het recht voor om de optie van de verkoper op uw account uit te schakelen.
Online bedreigingen komen steeds vaker voor en phishing wordt slimmer. U kunt uw online beveiliging echter aanzienlijk verbeteren met een paar basisregels:
- Merkandi vraagt nooit om een wachtwoord voor de gebruikersaccount op het platform of om een ander wachtwoord voor e-mail of andere services;
- Zorg er altijd voor dat u zich aanmeldt bij het merkandi-domein (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) en dat de inlogpagina beveiligd is met een certificaat;
- Controleer altijd of het bericht dat u hebt ontvangen, is verzonden vanuit het juiste merkandi-domein (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, etc.). We sturen nooit berichten van andere adressen;
- Neem bij twijfel over de authenticiteit van het ontvangen bericht onmiddellijk contact op met onze klantenservice. Stuur ons indien mogelijk het ontvangen bericht ter verificatie naar klantenservice@merkandi.be.
- Als u slachtoffer bent van phishing, meld dit dan onmiddellijk aan ons team.
Wat is phishing en hoe werkt het?
Phishing is een poging om iemands gegevens te stelen, waarbij een crimineel zich voordoet als een bedrijf of een andere persoon. In dergelijke situaties bevatten de verzonden berichten meestal informatie over accountblokkering, deactivering van sommige functionaliteiten, niet-betaling van de bestelling, enz., En een link om een gevraagde actie uit te voeren. Deze link leidt meestal naar een pagina die identiek is aan het origineel, maar in werkelijkheid is het slechts een kopie ervan op een compleet ander adres. Deze site vereist meestal dat we inloggen, waarna de gegevens naar de impersonator gaan. Een voorbeeld van zo'n pagina is hieronder:
Hoe dit te voorkomen?
Controleer het domein. Als het domein verschilt van de Merkandi-domeinen (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, etc.), log dan niet in!
Controleer of de verbinding op de site is gecodeerd - er moet een hangslot met een geldig certificaat aan de linkerkant van het URL-adres zijn. Als uw browser u informeert dat de site niet veilig is - log dan niet in!
Ik heb inloggegevens verstrekt op een nepwebsite, wat moet ik doen?
- Meld u onmiddellijk aan onze klantenservice voor assistentie. We raden u tegelijkertijd aan het volgende te doen:
- Wijzig het wachtwoord van uw Merkandi-account.
- Als u hetzelfde wachtwoord op andere portals of websites hebt gebruikt, raden we u aan dit ook te wijzigen.
- Meld u af bij andere sessies op andere apparaten.
Om een zo groot mogelijk bereik en aantal potentiële klanten te garanderen, worden alle op Merkandi gepubliceerde aanbiedingen automatisch vertaald. Het werkingsprincipe is eenvoudig: bij het publiceren van een aanbieding vult de verkoper de taal in waarin hij dit kan doen, terwijl voor alle andere talen de vertalingen automatisch binnen 24 uur worden voltooid.
Afmelden voor automatische vertalingen
We hebben deze functionaliteit geïntroduceerd vanwege talloze verzoeken en vragen van gebruikers. Als u een verkoper bent op Merkandi en u om welke reden dan ook niet wilt dat uw aanbiedingen automatisch in andere talen worden gepubliceerd, neem dan contact op met onze klantenservice om de automatische vertaaloptie uit te schakelen. Als het echter maar één aanbieding betreft, hoeft u alleen maar het bewerkingsveld in de lijst met aanbiedingen te selecteren en de titel, beschrijving en tags te verwijderen uit de taal die u wilt annuleren. Na het opslaan van de wijzigingen wordt de automatische vertaling verwijderd.
Voordelen van automatische vertaling van aanbiedingen
Naarmate de tijd vordert, wordt handelen gemakkelijker. Handel met andere landen, met name binnen de Europese Unie, is uiterst eenvoudig geworden. Om kopers te ontmoeten die op zoek zijn naar goederen ongeacht hun land van herkomst en verkopers willen ondersteunen die op zoek zijn naar nieuwe markten, hebben we daarom de functionaliteit gecreëerd van automatische vertaling van aanbiedingen. Aanbiedingen worden vertaald met tools zoals Google Translate, Yandex en DeepL om de beste kwaliteit en resultaten te garanderen.