FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Voor 1 jaar INSCHRIJVING en VERLENGING
promoties kunnen niet gecombineerd worden
23 Aantal resterende pakketten

De beste aandelenaanbiedingen uit 150 landen

Meer dan 100 000 tevreden gebruikers

Biedt goedkoper tot 90% van de startprijs

Direct contact met wederverkopers en groothandels

Reactiesysteem op Merkandi

Reacties op het platform worden uitgegeven door kopers voor verkopers. Afhankelijk van hun type en aantal kunnen ze vertrouwen in uw bedrijf genereren en de verkoop verhogen of uw potentiële klanten afschrikken. Hoe werkt het opmerkingensysteem van Merkandi? Hieronder vindt u praktische tips.

Hoe werken opmerkingen over Merkandi?
Elke koper heeft het recht om een ​​opmerking te maken over een voltooide transactie, mits er niet meer dan 2 maanden zijn verstreken sinds de datum van de factuur van de verkoper. De opmerking kan van drie soorten zijn: positief, neutraal of negatief. In het geval van een negatieve - gaat het naar ons team. Als het correct is geformuleerd, wordt het overgebracht naar de wachtrij van lopende publicaties en wordt er een systeemmelding naar de verkoper gestuurd. Vanaf dat moment krijgt elke groothandel 7 dagen de tijd om de zaak met de koper te verduidelijken of ons te melden dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. Als de koper het gedurende deze tijd wil verwijderen of als we geen bewijs van de transactie kunnen verkrijgen na het melden van de afwezigheid door de groothandel, verwijderen we deze en informeren we beide partijen. Anders wordt het na 7 dagen gepubliceerd en ontvangt de groothandel een melding.


Het tweede element van het reactiesysteem is de verkopersbeoordeling in 4 categorieën:
- overeenstemming van het artikel met de beschrijving
- contact met de verkoper
- levertijd
- verzendkosten
Elk van deze categorieën kan worden beoordeeld van 1 tot 5 sterren. Vervolgens wordt de gemiddelde mening van alle commentatoren gemiddeld en weergegeven in het profiel van de verkoper.

Kan ik een negatieve reactie uit mijn profiel verwijderen?
Elke opmerking kan worden verwijderd als de koper ons meldt dat het geschil is opgelost en een oplossing met de groothandel heeft gevonden. In gerechtvaardigde gevallen verwijderen we opmerkingen wanneer blijkt dat de transactie niet heeft plaatsgevonden. In andere gevallen bemiddelen wij niet in geschillen over opmerkingen. Elke koper heeft de mogelijkheid om een ​​negatieve opmerking achter te laten en de groothandel, met de aangegeven uitzonderingen, heeft niet het recht om verwijdering te vragen.

Zorgen voor reputatie en het vermijden van negatieve opmerkingen
Negatieve opmerkingen hebben ongetwijfeld een negatieve invloed op de verkoop en het vertrouwen van de klant. Daarom raden we elke groothandel aan om vanaf de eerste dag positieve opmerkingen te krijgen. Er zijn verschillende redenen voor dit advies:
- positieve opmerkingen vergroten de geloofwaardigheid van de verkoper
- als u negatieve opmerkingen ontvangt, verminderen positieve opmerkingen de sterkte en kunt u de reputatie op een hoog niveau handhaven
- een groot aantal positieve reacties genereert meer omzet.

Hoe kopers aanmoedigen om reacties achter te laten?
Niemand hoeft aangemoedigd te worden om negatieve opmerkingen te publiceren, terwijl kopers in het geval van positieve ervaringen niet zo bereid zijn hun mening te delen. Daarom bevelen wij verschillende methoden aan voor het verkrijgen van positieve meningen die bekend en gecontroleerd zijn door onze groothandelaren:
- bestellingskorting of volgende bestelling
- freebies toegevoegd aan de bestelling als onderdeel van het publiceren van reacties
- het aanbieden van goederen van betere kwaliteit als compensatie voor het advies

Wat te doen als een koper een oneerlijke opmerking heeft geplaatst?
Als om welke reden dan ook de opmerking oneerlijk en onwaar is, heeft elke verkoper de mogelijkheid om deze te beantwoorden. In een dergelijke situatie zal ook een antwoord verschijnen onder de profielcommentaar, waardoor potentiële kopers de mening van beide partijen over de transactie weten en de mogelijkheid krijgen om zich te verdedigen tegen oneerlijke kopers.

Er is nog een belangrijk ding dat het vermelden waard is. Merkandi is een platform in veel verschillende landen en in vele talen. Als u een opmerking ontvangt, ongeacht de taal van de publicatie, vertalen onze specialisten deze in alle andere beschikbare talen. Op deze manier ontvangt de groothandel positieve opmerkingen in elke beschikbare, en krijgt positieve feedback in één versie. Natuurlijk geldt dezelfde situatie ook voor negatieve en neutrale opmerkingen.

We raden iedereen aan om het reactiesysteem te gebruiken om groothandelaren te belonen voor professioneel uitgevoerde transacties en om anderen te waarschuwen voor oneerlijke aannemers. Zowel opmerkingen als verkoopevaluaties in het geval van een klantdeal leveren altijd positieve resultaten op voor beide partijen bij de transactie

 

 

Ik ben bedrogen, kan ik iets anders doen dan een negatieve reactie plaatsen?
Dankzij het feit dat we onze verkopers verifiëren, de authenticiteit van de goederen controleren en gebruikers in staat stellen opmerkingen te plaatsen, vergroten we de beveiliging van transacties op ons platform aanzienlijk. Er zijn echter situaties waarin verkopers om verschillende redenen de contractvoorwaarden niet naleven. In dit geval is de eerste stap die de koper moet nemen, de publicatie van een negatieve opmerking in het profiel van de verkoper - dit is meestal voldoende om de transactie succesvol te voltooien.


Als de opmerking niet het verwachte resultaat opleverde, moet de koper de kwestie melden bij het plaatselijke politiebureau. Het is de moeite waard om een ​​set documenten te hebben die alle fasen van de transactie bevestigt. Meer informatie over dit onderwerp vindt u in onze gids over goede praktijken bij het maken van transacties.


Omdat we niet bemiddelen in transacties tussen gebruikers, kunnen alle acties van onze kant om het geschil op te lossen pas worden ondernomen na bevestiging van het indienen van een melding bij de politie, die moet worden gevraagd bij het leveren van bewijs.

U heeft hulp nodig?

Gratis NIEUWSBRIEF

Dagelijkse berichtgeving over nieuwe producten en nieuwigheden op Merkandi.